גילאי 4-5
כשילדיכם מגיעים לגיל 4 או 5 שנים, ניתן לבחון אם הם מוכנים ובשלים ללימוד שחיה מסוגננת. חשוב לא להקדים את המאוחר ולא להטיל על הילד משימות שיקשה עליו לעמוד בהן, על-מנת למנוע ממנו תסכולים מיותרים וחרדה משחיה. לפיכך, חשוב לבחון את יכולת הריכוז של הילד, את כושרו לעקוב אחר הוראות מדויקות ואת כישוריו המוטוריים והקואורדינטיביים. הערכה כזו תתקבל לאחר שיעור אבחון במים.

המלצות:
רצוי להביא את הילד לבריכה לפני קביעת השיעור הראשון על מנת שהילד יכיר את סביבת הבריכה, יצפה בשיעור שחיה, יקבל מושג על דרך הלימוד ויביע רצון להצטרף לשיעור כזה.
לאחר שיעור התנסות אחד, תנו לילדכם להחליט אם ברצונו לקחת שיעור נוסף. המדריך ימליץ בפניכם על המשך תהליך הלימוד ותדירות השיעורים.

 

גילאי 5.5-6 (גיל המעבר לכיתה א')
בדרך כלל, גיל חמש וחצי – שש הוא הגיל המתאים ביותר להתחלת לימודי שחיה מסוגננת. הן כושר הריכוז והן הקואורדינציה המוטורית בשלים בגיל זה לעמוד במשימה.
לימודי השחיה דורשים מהילד להתמודד עם מצבים שלא הכיר: מדריך חדש, משמעת מסוג אחר, מסגרת בה לומדים ולא רק משחקים, התגברות על פחד ממים עמוקים ושחיה לתוך "מרחב" הבריכה תוך התנתקות מנוכחותם המגוננת של הורה או מעקה. לפיכך, מומלץ ללמוד שחיה לפני העלייה לכיתה א', שכן הביטחון העצמי שצבר הילד, בהתמודדות עם הקשיים הרגשיים והפיסיים המתלווים לתהליך לימוד השחיה, יעזור לו בשעת המעבר מהגן לביה"ס.

שימו לב:
"ילד שוחה" הוא ילד שמסוגל לשחות לפחות 25 מטר באמצע הבריכה, ללא מצופים, ללא הפסקות, בשחיה מסוגננת ורגועה, כשהמדריך מחוץ למים ואינו תומך בו פיזית. ישנם ילדים שמספיקים להם 8 שיעורים פרטיים ואחרים יזדקקו ל-20 שיעורים. כמות השיעורים הנדרשת בגילאים אלה תלויה כמובן ביכולות הגופניות של הילד – מוטוריקה, קואורדינציה, מבנה גוף וגם ביכולותיו הרגשיות: ריכוז, בשלות, ביטחון עצמי ומוטיבציה. אפשרו לילדיכם לעבור את התהליך בקצב המתאים לו. התיעצו עם המדריך לגבי התקדמות הילד וכמות השיעורים הנחוצה לו עד למצב "שוחה".

גילאי 7-11
בגילאים אלו לומדים לשחות מהר יותר מאשר בגיל 5.5-6 מאחר וברוב המקרים ילדים בגיל זה כבר השיגו בשלות מוטורית וקואורדינטיבית ופיתחו יכולות קשב ריכוז וביצוע ברמה גבוהה. מספר השיעורים הפרטיים הנדרש ללימוד סגנון חזה בגילאים אלו נע לרוב בין 6-12 שיעורים פרטיים.

שימו לב! ילדים בגילאי 9-11 שעדיין לא למדו לשחות, עלולים לפתח חרדה ממים, לחוש מבוכה או לגלות התנגדות פנימית לכל מה שקשור במים.

  • במקרה שהילדים מתביישים באי ידיעת השחיה, ניתן לקבוע שיעורים בשעות בהן החברים שלהם לא מבלים בבריכה.
  • במקרה והילדים נבוכים משימוש במצופים – ינסה המדריך למצוא פיתרון חלופי.
  • במקרה והילדים סובלים מחרדת מים, יעבוד אתם המדריך בטכניקות מיוחדות שפותחו במרכז, לשחרור מחרדת מים (הידרופוביה).
  • חשוב שהילדים יבחרו את המדריך שאתו נוח להם ללמוד (כולל העדפה בין מדריך או מדריכה).
  • במקרה שהילדים חשים מבוכה מחשיפה בבגד-ים – יוכלו לשחות עם חולצה.

Open chat
דילוג לתוכן